Ľudia utrácajú pred sviatkom sv. Valentína čoraz viac. Podľa každoročne zostavovaného ukazovateľa Mastercard Love Index vzrástli za posledných desať rokov valentínske výdavky celkovo o 180 percent celosvetovo a v Európe dokonca o 648 percent. Na Slovensku sa romanticky podfarbené výdavky za posledných desať rokov zvýšili o 427 percent, v prípade kvetov až o 1 044 percent.
„Prieskum Mastercard Love Index sleduje nákupné správanie a trendy vo výdavkoch počas jedného z najromantickejších dní roka už dekádu. Tento rok bol oproti predchádzajúcim úplne výnimočný. Z aktuálnych dát vidíme, že Slováci v súčasnom mimoriadnom stave vyhľadávajú možné príležitosti na rozptýlenie a Valentín je bezpochyby jednou z nich. Zamilovaní si tak cestu k romantike nájdu aj prostredníctvom nákupu darčekov pre svojich partnerov na internete či kvetín z obchodu v susedstve alebo si jednoducho vytvoria láskyplnú atmosféru doma,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.
Na Slovensku sa podľa prieskumu za posledných desať rokov počet nákupov darčekov a zážitkov zvýšil o 2 343 percent. Medziročne sa zvyšovali aj výdavky za šperky. Tie za posledných desať rokov vzrástli v Európe celkom o 119 percent, na Slovensku dokonca o 208 percent.