Všetky telefonáty na zákazníckej linky spoločnosti Packeta bude po novom riešiť voicebot Peter. Firma sľubuje, že robot dokáže odpovedať na najčastejšie otázky a vyše 60 % požiadaviek úspešne vyrieši aj mimo prevádzkovej doby call centra. Voicebot by mal takisto eliminovať čakanie na voľného operátora a zákazníkovi sa bude venovať prakticky okamžite.
Voicebota pre Packetu zabezpečuje český startup Vocalls. Jeho umelá inteligencia už v súčasnosti po celom svete spracováva stovky tisíc hovorov denne. Svoju technológiu bude môcť na základe spätnej väzby od slovenských zákazníkov naďalej priebežne vylepšovať. Peter by tak mal vďaka tomu v budúcnosti vedieť odpovedať rýchlejšie, presnejšie a ponúkať viac informácií.
Reč volajúceho je vďaka umelej inteligencii pretransformovaná na text a prostredníctvom identifikácie kľúčových slov potom Peter ponúkne správne odpovede. Pracuje tiež s informáciami, ktoré už má o zákazníkovi. Napríklad ak zaznamená hovor z telefónneho čísla, ktoré zákazník vyplnil pri objednávaní svojej zásielky z e-shopu, Peter o nej hneď ponúkne všetky dostupné informácie. Priemerný čas konverzácie až do bodu, keď zákazník dostane všetky požadované informácie, je dnes približne 2 minúty a 10 sekúnd.
Ak potrebuje zákazník dohľadať ďalšie požiadavky alebo chce komunikovať v cudzom jazyku, je prepojený na živého operátora v call centre, ktoré je dostupné od pondelka do piatka medzi 8.00 – 18.00 hod.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: