Mladá generácia na Slovensku si v investovaní verí, ale jej investičná gramotnosť je slabšia. Mladí Česi rozumejú investovaniu lepšie. Upozornila na to analytička Wood & Company Eva Sadovská.
Podľa Indexu investičnej gramotnosti si v otázkach investovania verí 51,1 percent slovenských respondentov vo veku 18 až 26 rokov, čo je viac oproti údaju za celú populáciu Slovenska na úrovni 39,4 percenta. Táto veková kategória ale vo väčšej miere nepozná správne odpovede na otázky týkajúce sa investovania a v indexe investičnej gramotnosti dosahuje podpriemernú úroveň 97,1 bodu.
V investičnej gramotnosti mladí ľudia zo Slovenska (s hodnotou indexu na úrovni 97,1) tiež zaostávajú za rovesníkmi z Česka (s hodnotou 114,7). Kým mladí Česi vo veku 18 až 26 rokov si v investičnej gramotnosti oproti roku 2021 polepšili, Slováci v tomto veku dosiahli medziročne slabšiu úroveň indexu. V Českej republike zároveň mileniáli dosahujú najvyššie úrovne investičnej gramotnosti spomedzi všetkých vekových kategórií.