Absencia papierovej účtenky nie je automaticky dôvodom na neprijatie reklamácie. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest, podľa ktorej stačí preukázať, že u podnikateľa si zákazník tovar zakúpil.

Ľudia si môžu papierovú účtenku napríklad odfotiť do telefónu. „Pokiaľ následne elektronickú kópiu papierovej účtenky predložia podnikateľovi, podnikateľ musí tento doklad na reklamáciu akceptovať. Dnes už pre tieto prípady existuje aj viacero mobilných aplikácií na správu účteniek. Účtenku môžu spotrebitelia po nákupe jednoducho odfotiť, dať jej názov a originál účtenky s pokojným svedomím zahodiť,“ tvrdí dTest.

Ak niekto platí za tovar či službu bezhotovostne, teda platobnou kartou alebo prevodom, je možné podporne ako doklad použiť bankový výpis, kde je uvedený názov obchodníka, dátum nákupu a čiastka, ktorú zaplatil.

Pokiaľ platil v hotovosti a nemá ani papierovú, ani elektronickú podobu účtenky, spotrebiteľ môže nákup tovaru preukázať napríklad originálnym obalom tovaru alebo unikátnosťou tovaru, ktorý nikto iný nepredáva. „Tento spôsob dokazovania však najskôr bude nutné doplniť ďalšími prostriedkami, pretože ním možno preukázať nákup konkrétneho tovaru, ale nie dátum nákupu, teda overiť trvanie záruky. V krajnom prípade, ak by spor o reklamácii dospel až k súdnemu konaniu, je možné preukázať kúpu svedeckou výpoveďou,“ vysvetľuje organizácia.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: