Black Friday využívajú aj podvodníci napríklad prostredníctvom falošných e-shopov. Upozornila na to poisťovňa Uniqa, ktorá v rámci kyber poistenia najčastejšie eviduje, že internetový obchod nedodal objednaný tovar v termíne, objednaný tovar vôbec neprišiel alebo prišiel tovar, ktorý si klient neobjednal.
Na Slovensku aj v zahraničí sa podľa poisťovne aktuálne množia prípady falošných e-shopov, ktoré ponúkajú tovar za veľmi nízke ceny. Často ide o online obchody, ktoré sa tvária, že predávajú značkový tovar, zobrazujú sa aj na sociálnych sieťach a ľudia ich zdieľajú. To, že išlo o podvod, zistia ľudia až vtedy, ak tovar zaplatia, ten nepríde a e-shop zmizne. Podvodníci takto jednorazovo vylákajú peniaze, ale zbierajú aj osobné údaje a údaje o platobnej karte, ktorú môžu následne ďalej zneužiť.
V prípade, že niekto naletel a stane sa obeťou podvodu alebo sa sporí s e-shopom pre poškodený alebo nedodaný tovar, a zároveň má poistené kybernetické riziká, vzniká mu nárok na finančnú a právnu pomoc. „Ak si kúpite niečo cez internet a e-shop medzičasom zanikne, pričom Vám tovar nebol doručený, poisťovňa Vám poskytne právnu pomoc a ak sa spor nepodarí vyriešiť do troch mesiacov, poisťovňa uhradí vzniknutú škodu do limitu plnenia,“ upozorňuje Zdeněk Hruška z poisťovne Uniqa. To isté platí v prípade nedoručeného, poškodeného alebo nekompletne dodaného tovaru.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: