Výčiny počasia majú za následok škody v čoraz vyššej výške. Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne od začiatku júna nahlasujú denne priemerne 75 poistných udalostí spôsobených živlom. Od začiatku júna tak celkovo klienti poisťovne nahlásili 3 706 poistných udalostí, čo predstavuje medziročný nárast o 135 percent.


(Inzercia)

Podľa Allianzu celková výška nákladov za tieto škody len za prvých šesť letných týždňov presiahla päť miliónov eur. Ide o takmer rovnakú sumu (5,2 milióna eur), akú Allianz vyplatil klientom za živelné škody za celý rok 2022.

Najviac škôd spôsobujú povodne a záplavy. Celkovo majú na svedomí až polovicu všetkých živelných škôd. Krupobitie zase zapríčinilo tretinu škôd. Podľa Allianzu sú náklady za škody po krupobití sú pritom suverénne najvyššie. Na celkových nákladov po živloch sa podieľajú takmer 67 percentami.

„Najviac hlásení poistných udalostí spôsobených živlom prišlo z okresov Brezno, Nové Zámky, Nitra, Piešťany, Komárno, Košice a Detva. Najčastejšie nám klienti nahlásili zaplavenie pivníc, garáží a suterénov domov, zatečené steny, zničené omietky, ale aj nánosmi blata a vody poškodené kotly, vykurovacie zariadenia a nábytok,“ vraví hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.

Poisťovňa odporúča každú vzniknutú škodu v domácnosti či nehnuteľnosti čo najskôr nahlásiť. Poškodenia je potrebné odfotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody.

Allianz upozorňuje, že aby bola škoda krytá v plnom rozsahu, je potrebné, aby bol majetok správne poistený. Podpoistenie je totiž najčastejšou chybou pri poistení nehnuteľnosti. „Odporúčame klientom, aby si prehodnotili svoje poistné zmluvy a upravili výšku poistnej sumy tak, aby pokrývala reálnu hodnotu ich majetku. V prípade škody na podpoistenej nehnuteľnosti im totiž poisťovňa bude môcť vyplatiť len pomernú časť škody podľa úrovne podpoistenia,“ dodala L. Strnad Muthová.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: