Až 35 percent všetkých poistných udalostí tvorí storno zakúpenej služby – či už pobytu alebo leteniek. Vyplýva to zo štatistík poisťovne Union. Dôvody na zrušenie dovolenky sú napríklad akútne respiračné ochorenia, úrazy či úmrtia v rodine.
Nie každá žiadosť sa dá klientom schváliť. „Nedávno sme mali prípad, kedy jeden zo súrodencov, ktorí mali cestovať s rodičmi do Turecka, spadol na bicykli. Bohužiaľ, tak nešťastne, že si zlomil nohu. Z lekárskych správ sme sa však dozvedeli, že mladík bol v čase tejto nehody pod vplyvom alkoholu. Keďže jeho zranenie vyústilo do niekoľko týždňového liečenia, rodina nakoniec zrušila svoj pobyt, avšak kvôli tomu alkoholu sme im odškodné nemohli vyplatiť,“ uvádza hovorkyňa Unionu Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Existujú aj ďalšie dôvody, pre ktoré poisťovňa nemusí preplatiť škodu. Ide napríklad o prípady, kedy sa klient lieči na chronické ochorenie, ktoré sa v čase odjazdu na dovolenku zhorší natoľko, že nakoniec nemôže ísť.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: