Zakúpili ste si letenku a obchodník vás informoval, že let sa nakoniec neuskutoční? Ak ste za letenku zaplatili platobnou kartou, môžete požiadať banku o sprostredkovanie takzvaného chargebacku.


„Služba je určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou alebo prevodom sa chargeback nevzťahuje,“ vysvetľuje právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.

Ak došlo k zrušeniu letu zo strany obchodníka a platba bola realizovaná platobnou kartou, môžete využiť chargeback. Potrebné je predložiť komunikáciu s obchodníkom, ktorá preukazuje snahu získať peňažné prostriedky od neho späť, doklad o kúpe služby a potvrdenie o zrušení letu. „Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala,“ dodáva S. Ďatelinková.

Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností a banka vystupuje ako sprostredkovateľ žiadosti. Chargeback je efektívnym riešením pri nepoctivých obchodníkoch a zrušených letoch.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: