Generatívna umelá inteligencia (GenAI) sa stáva dôležitou súčasťou poisťovacieho sektora. Až 89 % poisťovní plánuje v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov investovať do tejto technológie. Napriek vysokému nadšeniu sa však poisťovne potýkajú s otázkami etiky a regulácie. Ukazuje to štúdia od spoločnosti SAS a Coleman Parks Research, zameraná na využívanie generatívnej AI v poisťovníctve.


(Inzercia)

Podľa štúdie poisťovne investujú do GenAI najmä s cieľom zlepšiť spokojnosť a udržať si zákazníkov, znížiť prevádzkové náklady a zefektívniť riadenie rizík. Až 68 % respondentov uvádza, že už GenAI využíva vo svojej práci aspoň raz týždenne, a 22 % dokonca denne.

Napriek tomuto pokroku poisťovne vykazujú vyššiu mieru obáv ohľadom etiky používania GenAI než iné odvetvia. Viac ako polovica (59 %) respondentov v poisťovníctve vyjadrila obavy o etické dôsledky, čo je viac v porovnaní s priemerom v iných odvetviach (52 %). Navyše iba 5 % poisťovní uvádza, že majú plne rozvinutý a komplexný rámec pre riadenie a monitorovanie GenAI, zatiaľ čo 57 % tvrdí, že tieto rámce sú ešte vo vývoji.

Jednou z hlavných obáv je ochrana osobných údajov, keďže poisťovne uchovávajú veľké množstvo citlivých informácií. Syntetické dáta, teda umelo vytvorené dáta, by mohli pomôcť obohatiť existujúce datasety bez narušenia súkromia zákazníkov. Tento postup už využíva 27 % poisťovní a 30 % ho aktívne zvažuje.

Franklin Manchester zo SAS upozorňuje, že generatívna AI nie je zázračným riešením, ale môže pomôcť riešiť problémy, ako je spracovanie neštruktúrovaných dát. Joe Rowe z Accenture dodáva, že dôležité je zamerať sa na rozvoj etických rámcov a zabezpečenie kvalitných dát, aby bolo možné využiť plný potenciál tejto technológie.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: