Fintech spoločnosť Revolut prichádza s riešením, ktoré má ešte viac chrániť zákazníkov s osobnými účtami pred podvodmi s krádežou identity. Odteraz môžu jej pracovníci zavolať klientom priamo cez aplikáciu, čím zločincom sťažujú snahy vydávať sa za banku či úrad a presviedčať obete, aby posielali peniaze alebo zdieľali citlivé údaje.

Spustenie hovorov v aplikácii nadväzuje na dlhodobé testovanie, počas ktorého bola táto funkcia zdokonaľovaná ako spoľahlivý nástroj na boj proti podvodníkom. Komunikácia výhradne v rámci oficiálneho kanálu Revolutu sťažuje zločincom napodobniť podobné telefonáty. Zástupcovia spoločnosti preto odporúčajú zákazníkom pri nečakanom telefonáte overiť, či ide naozaj o hovor z aplikácie.

„Podvody, v rámci ktorých dochádza ku krádeži identity, môžu byť pre mnohých spotrebiteľov veľkým nebezpečenstvom. Vieme, že najúčinnejším spôsobom, ako podvod zastaviť, je čo najrýchlejšie odhaliť podvodníka, skôr než dôjde k prevodu peňazí. Preto našim zákazníkom poskytujeme inovatívne riešenia, ktoré im pomôžu rýchlo odhaľovať podvody. Drvivá väčšina telefonátov retailovým zákazníkom prebieha prostredníctvom našej aplikácie, takže ak vám niekto neplánovane zavolá v súvislosti s vaším osobným účtom a bude tvrdiť, že volá z Revolutu, položte telefón a overte si v aplikácii, či je to naozaj tak. Hovor prostredníctvom aplikácie poskytuje zákazníkom stopercentnú istotu, že hovoria so spoločnosťou Revolut a nie s podvodníkom,“ povedal riaditeľ oddelenia Revolutu pre boj s finančnou kriminalitou Woody Malouf.

Revolut tiež zdôrazňuje, že pre rýchle riešenie otázok je naďalej najbezpečnejší kontakt cez čet. Hovory v aplikácii budú čoskoro dostupné aj pre firemných klientov.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: