Oblasť digitálnej zábavy je na vzostupe a práve v tomto odvetví sa dnes veľa hovorí o spoločnosti Roblox. Tá zažila divokú jazdu v súvislosti s prudkým pádom akcií počas mája a momentálne jej pravdepodobne svitá na lepšie časy. Aké novinky plánuje firma a sú ich akcie potencionálnou príležitosťou pre investorov?
Ešte ste nepočuli o Robloxe?
Spoločnosť Roblox Corporation vyvinula online zábavnú platformu. Tá umožňuje hráčom vytvorenie vlastných hier s otvoreným svetom, následné ich môžu zdieľať s inými hráčmi a hrať sa v nich. Americká spoločnosť bola založená v roku 2004 a sídli v San Mateo v Kalifornii. Momentálne pôsobí v USA, Veľkej Británii, Kanade, Európe, Číne, Ázii a Tichomorí. Zdroj príjmov je v súčasnosti viacmenej iba z príjmov, ktoré produkujú nákupy v aplikáciách pomocou virtuálnej meny Robux.
Vývoj akcií
Prudký skok hodnoty akcií sme mohli vidieť v novembri 2021, kedy sa dostali na rekordné maximum 141,60 USD. Nečakaný pokles nastal 10. mája, kedy sa prepadli na najnižšiu úroveň, a to 21,65 USD za akciu. Dôvodom bolo, že investori sa začali zbavovať nerentabilných akcií tech firiem kvôli zvyšovaniu úrokových sadzieb Fedom. Následne sme mohli vidieť zlepšenie a hodnota akcií začala stúpať o približne 110 % a nakoniec skončila na úrovni 45,53 USD.
V auguste tohto roku Roblox zverejnil finančné výsledky za druhý štvrťrok, kde sme mohli vidieť, že rast tržieb sa spomalil na 30 % z viac ako 100 % pred rokom. Od začiatku roka vidíme stále prepad až o 56 % a hodnota akcií je približne o 70 % pod svojím historickým maximom. Nasledujúce zmeny v spoločnosti veštia, že akcie by mohli opäť rásť. V dnešných dňoch sú akcie približne na úrovni 46 USD.
Pripravované zmeny v Robloxe
Najväčšou novinkou, ktorú chce spoločnosť zaviesť je online reklama, z ktorej chce získať ďalšie príjmy. Toto rozhodnutie prichádza v čase, keď v odvetví online inzerovania vládne chaos a giganti ako Meta a Snap sa snažia prispôsobiť zmene GDPR v systéme iOS od spoločnosti Apple. Budúcnosťou by pre firmu mohli byť imerzívne reklamy. Rozhodujúci bude aj vývoj metaverse, kde by mali byť reklamy od Spoločnosti Roblox. To znamená, že priamo v online svete, kde sa ľudia socializujú, by sa mohli vyskytovať ako digitálne billboardy, cez ktoré si zákazníci môžu nakúpiť najrozličnejšie produkty.
Reorganizačné zmeny by mali byť oznámené aj rámci výročnej vývojárskej konferencie v piatok, kde firma bude hovoriť aj o plánoch na zavedenie reklám. Počas roka 2021 akcie spoločnosti počas týždňa, kedy sa konala táto konferencia, stúpli o 25 % po odhalení zámerov stať sa lídrom v oblasti metaverse. Nezabudnite teda sledovať nielen novinky z dielne spoločnosti Roblox ale aj novinky vo vývoji metaversu.
Komentár hlavnej analytičky ProfitLevel Lucie Žárskej