Spoločnosť OVB Allfinanz Slovensko spúšťa tvárovú biometriu, prostredníctvom ktorej bude môcť overiť klienta na diaľku. Toto riešenie je podľa OVB postavené na technológiách, ktoré dnes využívajú banky, poisťovne či telekomunikační operátori.
Zákon sprostredkovateľom prikazuje, aby na začiatku spolupráce overili identitu klienta. Agent si tak musí preveriť, či osobné údaje, ktoré zadáva k jednotlivým zmluvám, naozaj patria osobe, s ktorou komunikuje. S tým mali mnohí agenti počas pandémie problém, keďže na jednej strane museli sprostredkúvať finančné produkty na diaľku, na druhej strane si potrebovali nových klientov overiť.
OVB bude využívať tvárovú biometriu aj pri aktualizácii osobných údajov, napríklad keď bude mať klient nový občiansky preukaz. V budúcnosti plánuje využitie tejto technológie ešte rozšíriť a plánuje ju využívať používať aj na overovanie protokolov či registráciu nových spolupracovníkov.