V posledných týždňoch znovu ožívajú snahy podvodníkov, ktorí chcú podviesť klientov bánk. Ľuďom posielajú emaily, ktoré vyzerajú, ako keby ich poslala Finančná správa, potravinový reťazec či kuriérska spoločnosť. Upozornila na to ČSOB.
„Podvodníci napríklad využívajú logo Finančne správy SR, pričom predmet emailu má evokovať dojem, že klient môže očakávať vrátenie časti dane. Tým samozrejme zvyšujú záujem ľudí na mail kliknúť a otvoriť ho. Email obsahuje priamo link, po kliknutí na ktorý podvodníci požadujú vyplnenie platobných údajov, vrátane celého čísla platobnej karty, platnosť a podobne,“ vraví hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová
Ďalší podvodníci podľa nej vystupujú v mene potravinového reťazca a informujú o možnosti finančnej výhry. „Okrem toho, že ide o úplne neštandardný spôsob komunikácie, treba si uvedomiť, že ak mi niekto má poslať finančné prostriedky, potrebuje na to číslo účtu príjemcu, nie údaje o platobnej karte,“ tvrdí A. Jamborová.
Rozšírené sú podľa nej aj pokusy, keď podvodník reaguje na ponuku na inzertnom portáli a od predávajúceho požaduje údaje o platobnej karte pre zaslanie peňazí za tovar. „Ide samozrejme o jednoznačný podvod, nakoľko pre zaslanie peňazí za zakúpený tovar kupujúci štandardne potrebuje číslo účtu predávajúceho,“ dodala A. Jamborová.