Ak spotrebiteľ s dôvodom zamietnutia reklamácie tovaru či odôvodnením nesúhlasí, jednou z možností je vyhľadať súdneho znalca a nechať si spracovať znalecký posudok. Upozornila na to česká spotrebiteľská organizácia dTest.

Zoznam znalcov môže spotrebiteľ nájsť na webe Justice.gov.sk. Ďalšou možnosťou je získať odborné stanovisko od akreditovanej alebo autorizovanej osoby. Ak vyjde znalecký posudok alebo odborné stanovisko v prospech spotrebiteľa, spotrebiteľská organizácia odporúča obrátiť sa znovu na predávajúceho a rozporovať vybavenie reklamácie práve s odkazom na znalecký posudok.

Predávajúci v takom prípade nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. „Ak sa ukáže, že pôvodná reklamácia bola odôvodnená, cenu znaleckého posudku a odborného stanoviska môžete požadovať od predajcu ako účelne vynaložený náklad,“ tvrdí riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: