Príčina spomalenej digitalizácie vo firmách na Slovensku spočíva aj vo vynechaní či v podcenení zapojenia zamestnancov na všetkých úrovniach organizácie. Hoci sa digitálna transformácia organizácie opiera o technológie a automatizáciu, pre jej úspech však hrá kľúčovú úlohu zvládnutie ľudského faktora takejto zmeny. Upozornila na to spoločnosť Omnicom, ktorá sa na digitalizáciu firiem špecializuje.


(Inzercia)

„Mnohé firmy nielen zo súkromnej sféry, ale i z verejnej správy si často nakúpia nové aj drahé digitálne nástroje na zefektívnenie prevádzky, ale podcenia dôležitý krok – nepripravia zamestnancov. Na úspešné zvládnutie zmien, ktoré do firiem prináša digitálna transformácia, je však potrebné, aby tieto zmeny pochopili a prijali všetci zamestnanci a naučili sa pracovať vďaka technológiám inak,“ upozorňuje CEO spoločnosti Omnicom Miroslav Hlohovský.

Podľa neho významnú časť digitálnej transformácie – prípravu zamestnancov vynechá alebo odloží na neurčito asi polovica firiem, ktoré začnú s digitalizáciou. Firmy zvládnutie ľudského faktora takýchto zmien buď podcenia a nemajú naň už rozpočet, alebo sa spoliehajú na flexibilitu ľudí, že sa naučia nové softvéry používať sami za pochodu.

„Firmy či organizácie prichádzajú mesačne o tisíce eur hneď dvakrát – pre slabé využívanie zakúpeného softvéru a sekundárne strácajú peniaze vo vysokých nákladoch pre zastarané prevádzkové postupy,“ dopĺňa konzultant z Omnicomu Pavol Holbík. Práve digitalizácia dokáže firme ušetriť často až 30 percent nákladov na prevádzku.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: