mBank sa doteraz zameriavala predovšetkým na retailových klientov. Po novom sa chce viac sústrediť aj na živnostníkov. Tých láka na bezplatný účet a sľubuje, že bez poplatkov bude nastálo.
Banka tvrdí, že podmienky mKonta Business sa vyrovnajú podmienkam na osobnom účte. Živnostníkov chce presvedčiť na využívanie podnikateľského konta aj tým, že im k nemu ponúkne ďalšie doplnkové služby a produkty. Podľa prieskumu mBank v súčasnosti až 55 percent živnostníkov využíva na podnikanie svoj bežný účet. Len zvyšných 45 percent ľudí má zriadený podnikateľský účet. Väčšina z nich ho má preto, lebo chcú mať oddelené osobné peniaze od živnosti.
mBank chce zjednodušiť podnikateľom otvorenie účtu. Tí, ktorí u nej majú bežný účet, si môžu podnikateľský otvoriť cez internet banking alebo aplikáciu. Noví klienti musia zatiaľ prísť do pobočky, o pár mesiacov chce mBank umožniť aj novým klientom, aby si účet otvárali online.
„Na výraznú podporu podnikateľov a ich rastu sa mBank dlhodobo a systematicky pripravovala. Pomohli nám hĺbkové rozhovory s desiatkami podnikateľov či prieskumy, v ktorých sme oslovili viac ako tisíc z nich. Dôležité dáta sme získali aj vďaka spolupráci s našimi partnermi,“ povedal generálny riaditeľ mBank na Slovensku Robert Chrištof.
mBank chce klientom z radov podnikateľov ponúknuť aj vzdelávaciu stránku. Podnikatelia by na nej mali nájsť dôležité rady, inšpiráciu, informácie o podnikaní, či poradenstvo špičkových špecialistov v oblasti daní, práva, účtovníctva, obchodu.
mBank chce do roku 2028 získať v Česku a na Slovensku celkovo 100-tisíc klientov spomedzi podnikateľov. Dopomôcť by jej k tomu mali aj ďalšie služby, ktoré pripravuje. V budúcnosti im chce sprístupniť možnosť prijímať platby kartou, pripravuje aj poistenie pre podnikateľov či povolené prečerpanie, ktoré budú môcť živnostníci využívať už od začiatku svojho podnikania. mBank zatiaľ neponúka služby firmám, jej podnikateľské účty sú určené len pre živnostníkov či slobodné povolania.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: