Nárok na dávky zo sociálneho poistenia by mal v budúcnosti vzniknúť automaticky a bez žiadosti. Informovala o tom Sociálna poisťovňa. Ak to nebude nevyhnutné, ľudia by v budúcnosti vôbec nemuseli navštevovať jej pracoviská, ale ona sama im poskytne informáciu, že im vznikol nárok na dávku zo sociálneho poistenia.

„Meníme celú paradigmu tak, aby občan pri riešení svojej životnej situácie v budúcnosti nemusel sám zisťovať o akú dávku a akým spôsobom požiadať, ale presne naopak, Sociálna poisťovňa mu podá pomocnú ruku s potrebnými informáciami a automatickým posúdením nároku na dávku. Nebojíme sa ani nových výziev, vieme, že je potrebné reagovať na nové technológie, celkové zmeny v spoločnosti a s tým súvisiace meniace sa legislatívne prostredie,“ spresnil generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška.

Sociálna poisťovňa si pritom tento rok pripomína 30 rokov svojej činnosti. Oficiálne začala svoju činnosť 1. januára 1995. V úvode bol predmetom jej činnosti výkon nemocenského poistenia a dôchodkového zabezpečenia, súčasťou ktorých bol  aj výkon posudkovej činnosti a poskytovanie kúpeľnej starostlivosti. Začalo fungovať ústredie a pobočky v regiónoch, ktoré sa zaoberali výberom poistného, prípravou žiadostí o dôchodok a nemocenským poistením. V roku 2004 pribudlo napríklad úrazové poistenie i poistenie v nezamestnanosti.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: