Slovenská pošta opakovane upozorňuje na podvodné e-maily a sms správy, pri ktorých neznámi páchatelia zneužívajú jej meno. Najnovšie ide o podvod s vyžiadaním si aktualizácie adresy, aby kuriér mohol klientovi doručiť zásielku. Podvodníci ľudí presviedčajú aj o nezaplatenom colnom poplatku. Pošta na to upozornila v tlačovej správe.
Pošta ale v skutočnosti nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom e-mailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky a colných poplatkov, sa platia pri preberaní zásielky u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe.
„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 50 rôznych podvodných správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze,“ tvrdí hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.