Klienti Slovenskej sporiteľne môžu v pobočke v nákupnom centre Nivy v Bratislave využívať holografickú asistentku. Vesna, ako ju pomenovali, klientom dokáže poradiť v štyroch oblastiach, s ktorými sa klienti na banku obracajú najčastejšie. Neskôr by sa jej záber mal rozširovať.
„Nové technológie nám dávajú možnosť ponúknuť ľuďom zážitok, aký by ešte prednedávnom bol z kategórie sci-fi. No možno už o pár rokov bude bežným štandardom nielen v bankách, ale v celej škále služieb založených na poskytovaní informácií,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne Peter Krutil.
Vesna je umiestnená pri vchode a rozoznáva ľudský hlas. Klientom odpovedá na otázky týkajúce sa účtov, kariet, investovania a elektronického bankovníctva. Okrem pobočky funguje aj na webe ako četbot. Počas prvého mesiaca dokázala zodpovedať viac ako 10-tisíc otázok klientov. Výrazne sa tak zvýšil počet klientov, ktorí s bankou komunikovali cez chat na stránke.
Na vývoji Vesny sa podieľali slovenské firmy Nettle, Optio a Studio 727. „Vesna je najvyšším stupňom automatizovanej komunikácie. Vďaka svojej fyzickej podobe pôsobí na ľudí dôveryhodnejšie a zanecháva výrazne lepší zážitok ako obyčajný četbot, “vraví spoluzakladateľ spoločnosti Nettle Andrej Greguš.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: