Vysoká inflácia okrem našich nákupov výrazne ovplyvňuje aj poistenie. Ak si niekto pred dvomi rokmi uzatvoril životné poistenie na fixnú sumu, dnes si za túto čiastku dokáže kúpiť výrazne menej tovarov a služieb ako v čase, keď poistenie uzatváral.


(Inzercia)

„Klient síce dostane pri prípadnom plnení stále tú istú – dohodnutú sumu, krytie životných nákladov však bude náročnejšie, pretože si v súčasnej situácii kúpi logicky menej, než koľko si za rovnaké peniaze kúpil pred pár rokmi,“ vraví riaditeľ životného poistenia poisťovne Youplus David Poes.

V najväčšom ohrození sú podľa neho mladí ľudia, ktorí zakladajú rodiny alebo si berú záväzky, napríklad hypotéku na bývanie. „Pokiaľ svoju zmluvu neupravujú podľa aktuálnej situácie, a to nielen voči inflácii, ale aj voči svojim potrebám, tak potom poistenie nemusí v momente škodovej udalosti pokrývať dané riziko v dostatočnej výške,“ tvrdí D. Poes.

Riaditeľ distribúcie a marketingu spoločnosti Youplus Filip Bartoš vysvetľuje, že ak niekto nechce, aby prišlo k znehodnoteniu jeho poistky vplyvom inflácie, mal by spolupracovať so svojim sprostredkovateľom. „Úplne neodporúčame uzavretie automatických navyšovaní poistných súm, napríklad indexáciu. Lepšie je dohodnúť si schôdzku so svojím poradcom, a ten potom môže na základe pravidelného servisu revidovať klientove potreby,“ hovorí F. Bartoš.

Kto chce, aby jeho poistenie stopercentne plnilo svoju úlohu, je potrebné, aby vystihovalo reálnu situáciu človeka a takisto reálnu ekonomickú situáciu prostredia, v ktorom sa nachádza. „V prípade životného poistenia je to aktuálny pomer medzi príjmom klienta, jeho nákladmi, záväzkami a cieľmi, ktoré si chce splniť a ktoré má teda daná zmluva životného poistenia chrániť,“ vysvetľuje senior manager spoločnosti Swiss Life Select ČR Igor Duda.

Skutočnosť je často iná. Ľudia totiž podľa neho v krízových časoch nechcú vynaložiť ďalšie peniaze na zvýšenie životného či rizikového poistenia, napriek tomu, že väčšinou ide o jediný spôsob, ako v prípade nešťastia zaopatriť svoje najbližšie okolie. „Klienti sa v tejto situácii, bohužiaľ, sami nijako nesprávajú. Zmena postoja prichádza spravidla s návštevou finančného poradcu, ktorý klienta edukuje a vysvetľuje mu dôsledky chybne nastavenej poistnej ochrany. Na indexáciu poistnej sumy sa nechá presvedčiť zhruba štyridsať percent ľudí za predpokladu, že majú voľné prostriedky na navýšenie poistných súm,“ hovorí I. Duda.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: