V milánskom sídle banky UniCredit predstavili dnes generálni riaditelia UniCredit a Scuderia Ferrai konkrétne plány a ciele viacročnej spolupráce medzi týmito dvomi spoločnosťami. Partnerstvo, prvýkrát ohlásené vlani v septembri, má názov „Spojení vášňou. Zjednotení v dokonalosti“ a sľubuje nielen podporu v oblasti inovácií, ale aj spoločné iniciatívy zamerané na udržateľnosť či inkluzívnosť.

UniCredit a Ferrari patria k výrazným symbolom Talianska. Banka pôsobí v celej Európe a zameriava sa na finančné riešenia pre široké spektrum klientov, zatiaľ čo Ferrari je jednou z najznámejších značiek motoristického športu a luxusných automobilov.

Andrea Orcel, generálny riaditeľ UniCredit, na tlačovej konferencii zdôraznil, že spolupráca presahuje rámec obyčajného sponzoringu. „Naše viacročné partnerstvo so spoločnosťou Ferrari predstavuje novú fázu spolupráce, ktorá vytvára most medzi svetom financií a pretekov na základe pevného spoločného záväzku: poskytovať ľuďom to najlepšie tým správnym spôsobom. Spoločne budeme poskytovať špičkové finančné riešenia, ktoré našim klientom a komunitám umožnia napredovať a zabezpečia, aby sa fanúšikovia Ferrari mohli dostať čo najbližšie k dianiu.“

Benedetto Vigna, šéf Ferrari, poukázal na prepojenie inovácií a dynamického ducha motoristického športu. „Spolu s nimi (s UniCredit) budeme oslavovať naše dedičstvo a naďalej prekonávať hranice možností v pretekárskom a finančnom svete.“

V rovnakom čase, ako sa rozbieha nová spolupráca s UniCredit, prichádza do Ferrari aj sedemnásobný majster sveta Lewis Hamilton. Spoločne s Charlesom Leclercom, ktorý je vnímaný ako jeden z najtalentovanejších pilotov súčasnej Formuly 1, majú vytvoriť jazdeckú dvojicu, od ktorej sa očakávajú atraktívne výsledky a napínavý súboj o čelné priečky.

Už v marci 2025 by sa mal v Miláne konať prvý spoločný event pre širokú verejnosť aj obchodných partnerov. Organizátori sľubujú, že pôjde o zaujímavú ukážku toho, ako chcú obe spoločnosti prepájať šport, technológie a finančné inovácie.

Nové prepojenie UniCredit a Ferrari reflektuje aj snahu oboch firiem zapájať sa do spoločensky zodpovedných projektov. Ferrari sa zaviazalo dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2030 a zároveň podporuje vzdelávacie iniciatívy. UniCredit zas napreduje v cieľoch ESG – a to napríklad prostredníctvom UniCredit Foundation, ktorá nedávno vyčlenila 14 miliónov eur na boj proti vzdelávacej chudobe.

Podľa vyjadrení zástupcov oboch partnerov ide o dlhodobý projekt, ktorý má priniesť konkrétne riešenia: či už v oblasti „zelených“ financií alebo nových bankových produktov pre fanúšikov Ferrari. Obe spoločnosti tak chcú nadviazať na dosiaľ existujúce programy a podujatia, ktoré by mali v nasledujúcich rokoch ďalej rásť.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: