Minulý rok bol z pohľadu online nakupovania na Slovensku rekordný. Stúpal tak počet objednávok, ako aj ich priemerná hodnota. Vyplýva to z dát spoločnosti Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov. Slovenské e-shopy fungujúce na Shoptete zaznamenali približne 474 miliónov eur. Medziročný nárast predstavuje približne 30 percent.
Medziročne pritom rástla väčšina segmentov, najvýraznejšie segment potravín o 42 percent. Nárast o 39 percent zaznamenal aj predaj kozmetiky a parfumov, o 32 percent vzrástol záujem o sortiment pre zvieratá. Nákupy tovaru súvisiaceho so športom a turistikou stúpli o 26 percent a viac sa objednávali aj šperky a hodinky, a to o 21 percent. Naopak, jemný pokles zaznamenal segment elektroniky, a to o päť percent.
„Už tradične zaznamenali e-shopy najvyššie tržby koncom roka počas predvianočnej sezóny. Tentoraz však po rokoch nebol top mesiacom november, ale december. Na Štedrý deň síce nákupy ustali, ale nasledujúci deň sme zaznamenali opätovný rast až k Silvestru,“ hovorí Country Lead Shoptet pre Slovensko Mária Auxtová. Najsilnejším nákupným dňom týždňa počas roka zostáva pondelok, hoci najsilnejší nákupný deň vianočnej sezóny bol 10. december, teda utorok.