Národná diaľničná spoločnosť (NDS) za prvé dva mesiace tohto roka predala 868 709 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z nich tak dosiahol sumu viac ako 25,4 milióna eur bez dane. Informovala o tom samotná NDS.
Zároveň sa tohtoročný predaj známok v porovnaní s vlaňajškom rozbehol omnoho rýchlejšie. Dokladuje to predaj počas prvých dvoch mesiacov roku 2021, kedy sa predalo 747 487 kusov známok.
„Väčší dopyt po diaľničných známkach počas prvých dvoch mesiacov možno pripísať zvýšenému tranzitu zahraničných motoristov cez našu krajinu a do našej krajiny na ceste za lyžovačkou či zimnou dovolenkou po čiastočnom uvoľnení protipandemických opatrení,“ tvrdí NDS.
V januári sa najviac predávala ročná známka, za ňou nasledovala 10-dňová, 365-dňová a 30-dňová. Vo februári sa už najviac predávala 365-dňová. Za ňou nasledovala 10-dňová, ročná a 30-dňová. Približne 74 percent všetkých známok bolo uhradených bezhotovostne.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: