Žilina od začiatku februára tohto roka spustí vlastný elektronický systém evidovania podnetov od občanov. Mesto o tom informovalo na svojej webovej stránke. Chce tak zabezpečiť, aby všetky nápady a návrhy od občanov prichádzali jednou cestou, aby sa predišlo duplicitným podnetom a tak sa skráti doba ich riešenia.
Občan nahlási podnet prostredníctvom webovej stránky mesta, kde vyplní základné informácie ako lokalita, názov, kategória, fotografia či kontaktné údaje. Po odoslaní podnetu obdrží automatickú odpoveď s potvrdením prijatia podnetu. Podľa zadelenej kategórie príde na príslušný odbor podnet, ktorý už má riešenie vo svojej kompetencii.
Žilinská radnica od roku 2019 využívala portál Odkaz pre starostu ako prostriedok pre občanov, prostredníctvom ktorého majú možnosť nahlásiť podnety. Za minulý rok vyriešila samospráva 361 podnetov, v riešení ich eviduje 715, 101 bolo uzavretých a päť je neriešených.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: